vidavegetal.blogg.se

2017-07-25
10:16:53

Fina syskon

Hello! Jag vaknade runt sju men somnade om till åtta innan jag gick upp. Nu förtiden har jag svårt att sova länge men det är skönt att komma upp.

Jesper och jag har nyss ätit lite frukost och druckit kaffe och jag lämnade in min rapport till skolan nu!! Hoppashoppas att jag klarar det, men vi får se. Jag tänker att jag inte kommer klara det faktiskt...

Jag skrev väl lite om förra veckan i mitt senaste blogginlägg men jag umgicks med Hanna, hade två samtal, var hemma hos mamma och pappa med alla syskon plus pojkvänner. Det var jättemysigt och roligt! Dessutom var Jesper och jag på stranden faktiskt. Jag tycker det är väldigt jobbigt och en stor sak men det gick bra. Jag älskar att bada och vill inte att ångesten ska hindra mig så därför måste man göra tvärtom så jag försöker bada varje gång jag känner för det oavsett om det är dag eller kväll. Dock kommer jag inte bada på dom populäraste stränderna men det handlar om att jag inte gillar när det är så mycket folk och det hade jag inte gjort om jag var ångestfri heller så.

Min behandlare har semester i några veckor nu men jag är dbt patient vad det nu menas med men iallafall så har jag därför möjlighet att ringa precis när jag vill om det är något. Jag brukar inte det, gillar inte att prata i telefonen men h*n kommer ringa mig en gång i veckan och kolla "läget".

Igår var jag hemma hos Hanna. Det var jättekul att umgås en hel dag ensamma som vi gjorde mer förut så det kändes bra! När jag kom hem åt Jesper och jag en enkel middag bestående av risgrynsgröt och macka. Vi kollade på ett par avsnitt av Homeland som finns på Netflix innan vi gick och la oss. Jag var så trött. Men jag rekommenderar verkligen den serien också. Första säsongen tyckte jag var lite sådär konstigt nog men nu har vi börjat på andra och den är verkligen spännande!

Resten av veckan har vi endel planerat och det är Jespers sista semstervecka... Det känns tråkigt! Men vi ska ha en vecka tillsammans i slutet av augusti innan min matte börjar så det känns kul att han har en kvar.

Jag har inte skrivit det men Jesper och jag ska åka på en weekend till Prag i november. Vi hittade en jättebillig bussresa dit, alltså verkligen billig. Det ingick buss hem och dit (såklart), tre hotellnätter på ett hotell som såg fint ut plus hotellfrukost! Det ska verkligen bli roligt! Vi har dessutom varit tillsammans tre år i höst så det passar bra med en resa då. Det ska bli spännande att åka buss dit, visst det kommer ta lång tid men roligt att åka igenom många länder och kolla ut.

Jag ska dessutom åka till Kroatien med hela familjen om två eller tre veckor, är inte helt säker haha. Då är det enbart syskonen, mamma och pappa och jag som ska åka. Det ska bli roligt! Men jag är också lite nervös pga min nuvarande situation men jag är säker på att det kommer bli jättekul.

Yes, det var väl det jag ville skriva om idag!

Ta hand om er

Jag har inte tagit så mycket bilder på sistone men här kommer ett par iallafall

Mina fina syskon
Provade Jespers "lilla" keps haha
En god smoothie med färska jordgubbar, banan och havremjölk toppat med lite linfrön som jag åt i helgen